Dokuz yaşındaki Londralı Master LC, 34. gebelik haftasında normal doğumla ancak uzun süreli doğumla dünyaya geldi. Bebek doğduktan hemen sonra ağlamadı ve 2,5 kg ağırlığındaydı. Beş gün gözlem altında tutuldu. Normal bir dönüm noktası gelişimi öyküsü vardı. Konuşması gelişmişti ve "makarna", "bisküvi" ve "meyve suyu" gibi sözcükleri söyleyebiliyordu. Zeki bir çocuktu ve kavrama gücü iyiydi.
Ancak iki buçuk yaşına geldiğinde ailesi ondaki bazı değişiklikleri fark etmeye başladı. Sosyal etkileşimi zayıftı ve konuşmasında yavaş yavaş gerilemeye başladı.
Bir psikoloğa danıştılar ve kendisine dört buçuk yaşında bir Otizm vakası teşhisi kondu. O zamandan beri, bir gölge öğretmenle normal bir okula gidiyordu. Daha sonra altı buçuk yaşında özel bir okula gönderildi ve haftada bir kez düzenli uğraşı terapisi ve konuşma terapisi aldı. Annesi sorunlarının bilincindeydi ve mümkün olan her türlü tedaviyi denedi.
Bu zorlu çile sırasında internet aracılığıyla Otizm için bir tedavi seçeneği olarak Hücre Terapisi ile karşılaştı. Terapi hakkında daha fazla bilgi edinmek için NeuroGen Beyin ve Omurga Enstitüsü ile temasa geçti. Ve geri kalanının tarih olduğunu söylüyorlar.
Eylül 2013'ün son haftasında Hindistan'a ulaştılar. Durumuna göre normal kontrolleri yapıldı. Eylül 2013'te kabul edildi ve dosyası kapsamlı bir şekilde incelendi. Annesinin kararına göre şu belirtilere sahipti: Zayıf sosyal etkileşim, kısa süreli göz teması, alakasız gülme ve sebepsiz yere ağlama gibi uygunsuz duygusal tepkiler, parmak oynatma, sallama vb. motor tavırlar. nesneleri koklama, olağandışı seslerin varlığı, yüksek sesle korkma sesler, zayıf ince motor beceriler, zayıf – orta düzeyde algısal ve bilişsel beceriler.
Daha yakından incelendiğinde Dokunsal, Vestibüler, Propriyoseptif ve Olfaktör Duyarsız ve İşitsel Aşırı Duyarlı olduğu bulundu. Tüm günlük yaşam aktivitelerinde bağımsız olmasına rağmen, annesi daha çok tedaviden önce düğme ilikleme, fermuar ve bağcık bağlamadaki zorluğundan endişe duyuyordu. Değerlendirme üzerine, İşlevsel Bağımsızlık Ölçütü puanı 74 idi.
Daha yakından incelendiğinde, ISSA'da {Indian Scale for Assessment of Autism}'da 117 (%70) ve Childhood Assessment Rating Scale'de 34 puan aldı.
1 Ekim'de Hindistan'da Otizm için hücre tedavisi gördü ve ardından bir ay boyunca düzenli rehabilitasyon gördü. Bir ay boyunca haftada altı gün Ergoterapi, Konuşma Terapisi ve Psikolojik Terapi gibi çeşitli terapi seansları aldı.
Terapinin son gününde, ebeveynleri tarafından bildirildiği üzere, aşağıdaki gelişmelere sahipti:
Algısal ve Bilişsel Becerilerde Gelişim:
Göz teması daha iyiydi.
Özellikle onunla konuşurken genel dikkat ve konsantrasyon gelişti.
Genel farkındalık artmıştı.
Kendi başına sallanabiliyordu (ailesi bunu 5 yıldan beri ona öğretmeye çalışıyordu).
Gözleri, kulakları ve burnu gibi vücut kısımlarını gösterebilir.
Alfabeleri tanımlayabilir ve tahtaya sırayla yerleştirebilir.
Şekilleri tanımlar ve 3B kutuya ekleyebilir.
Artık kırmızı ve sarı rengi ayırt edebiliyordu ve ayrıca boncuk ve çiçek halkalarının dizilişini yapabiliyordu.
Kırmızı ve sarı rengi şekillerle ayırt edebildi.
Duyusal Sorunlarda İyileşme
Daha önce tişörtünü alır ve anne babasından şimdi tamamen durmuş olan karnını kaşımasını isterdi.
İşitsel aşırı duyarlılığı önemli ölçüde azaldı. Odada ağlayan bir bebeğin sesine ve çevresinde konuşan insanlara tahammül edebiliyordu. Seans sırasında ve dışarıda kulak kapanması minimum düzeydeydi.
Halka açık yerlerde motor tavırlar azalmıştı.
Sosyal Etkileşim ve İletişimde İyileşme
Artık ebeveynleri ve terapisti ile bir grup içinde top atma ve yakalama oyunu oynayabilir.
Daha önce akrabalarıyla Skype'tayken akrabalarıyla etkileşime girmeye zorlanması gerekiyordu ama şimdi onları işaret ediyor ve onları selamlıyor.
Ses çıkararak ailesinin dikkatini çekerdi. Artık ihtiyaçlarını işaret ederek ve ses çıkararak aktarmaya çalışıyor.
Günlük Yaşam Aktivitelerindeki İyileşmeler
Artık gömleğini ilikleyebilir.
Artık ayakkabı bağı bağlamak için karşıya geçebilir ve ilk düğümü atabilir.
İnce motor becerileri gelişmiştir.
Ailesi, onun gelişmelerini görmekten son derece mutlu ve memnundu. NeuroGen Beyin ve Omurga Enstitüsündeki tüm profesyonellerle e-posta yoluyla düzenli iletişim halindedirler.
Merhaba ebeveynler, çoğu gün iyi durumda olduğunu söyleyerek e-posta yoluyla ifade ettiler. Terapistin tüm komutlarını yerine getiriyorlar. Eve geldiklerinden beri tamamen fermuar çekmeyi öğrendi. Daha sonra beş renkli iplik geçirme ve sıralama yapabildi. Düğme açma işlemi de geliştirilmiştir. Cetvelsiz dikey ve yatay düz çizgiler çizebiliyor, kalemi sıkıca tutup O harfini yazmaya çalışabiliyordu. Ayrıca oyun hamuru kullanmadan şekillerin içini renklendirmeye başladı. Şimdilik iyi gidiyordu ve hala daha fazlasını tazelemeleri gerekiyor. Hala ona ayakkabı bağını bağlamayı öğretmek için mücadele ediyorlardı, ancak ebeveynler işi kolaylaştırıyor ve yavaş yavaş başaracakları konusunda iyimserdi. Onu paten kaymaya götürüyorlar. İlk buz pateni dersine katıldı ve oldukça başarılı oldu. Yüzme derslerine de katıldı ve bu arada veliler farklı oyun grupları (sanat ve zanaat vb) düzenlemeye çalışıyorlardı.
Master AS, zayıf sosyal etkileşim, hiperaktivite ve duygusal davranışların yokluğu geçmişiyle bilinen bir DEHB ve Otizm vakasıdır. Aşırı derecede derisini kaşımak gibi kendine zarar verici davranışlarda bulunur, sosyal olarak kabul edilemez davranışlarda bulunur (özel bölgelerine dokunmak) ve saldırganlık sergilerdi. Okulun sosyal davranışı, etkileşimi ve ifadesi üzerinde hiçbir etkisi yoktu. 14 yaşına geldiğinde, ailesi onun saldırgan davranışıyla başa çıkmakta zorlanıyordu.
Annesi, AS'nin bebekliğinden itibaren yaşıtları gibi konuşmadığını ve oynamadığını fark ettiklerini ifade etti. Çoğu zaman kendi dünyasında yaşıyormuşçasına evde amaçsızca dolaşırdı. Okulu başladığında bile mesafeli olur ve diğer çocuklarla etkileşime girmezdi. Öğretmenleri, ilgisizliğinden ve sınıf etkinliklerine yanıt vermemesinden şikayet ederdi. Aileler, çocuklarının yaşına uygun bir gelişme göstermediğini fark ederek tıbbi müdahaleyi tercih ettiler. Altı Mast yaşında bir dizi doktora birkaç ziyaretten sonra. AS'ye Otizm teşhisi konuldu. Teşhis ebeveynleri büyük ölçüde etkilese de, bu çaresizliğin üzerlerinde büyümesine izin vermediler. Ellerinden geldiğince iyileşmesine yardım etmeye kararlıydılar.
AS, daha sonra onu yetiştirmeye ve bağımsız bir hayat yaşaması için eğitmeye yardımcı olacak özel bir okula kaydoldu. Ancak ebeveynleri tatmin olmadı ve oğulları için alternatif terapi seçenekleri aramaya devam etti. O sırada anne tarafından büyükbabası, Hindistan'da Otizm için hücre tedavisi hakkında günlük bir gazetede bir makale okudu. Bu yazı ailesine umut oldu. Küçük çocuklarına yardımcı olacak enstitüler aramaya başladılar ve karşılarına NeuroGen Beyin ve Omurga Enstitüsü çıktı. Daha sonra tedavinin gidişatını daha ayrıntılı olarak görüşmek için Müdür Dr Alok Sharma ve Müdür Yardımcısı Dr Nandini Gokulchandran ile bir randevu ayarladılar. Doktorlarla detaylı bir görüşmeden sonra, bunun oğullarının hayatını değiştireceğine ikna oldular.
Dr Alok Sharma bize son 13 yılda aradığımız bir umut ışığı sağladı. Hücre Tedavisinin oğlumuzda kesin iyileşmeler sağlayacağına dair güvence verdi ve bize ihtiyacımız olan güveni verdi. AS sonrası terapide gördüğümüz sonuçlardan çok memnunuz. Grafiği yukarı doğru ve beklentilerimizin çok ötesinde ilerledi.” diyor Mast. AS'nin annesi.
direk AS, Hindistan'da ilk kez Mayıs 2011'de NeuroGen Beyin ve Omurga Enstitüsü'nde otizm için hücre tedavisi gördü. Hücre tedavisinin yanı sıra kapsamlı bir rehabilitasyon programına alındı. Rehabilitasyon programı, kendisine maksimum fayda sağlayacak şekilde özelleştirilmiştir. Rehabilitasyon programının amacı motor performansını geliştirmek, saldırganlığını yönlendirmek ve mesleki becerilerini geliştirmesine yardımcı olmaktı.
Mast'ta görülen Klinik İyileştirmeler. AS sonrası ilk hücre tedavisi
Üç aylık takibinde Mast. AS değerlendirildi ve aşağıdaki iyileştirmeler fark edildi.
Göz teması daha iyiydi ve dikkat süresi gelişti, bu da bulmacaları zamanın en az %80'inde doğru bir şekilde çözmesini sağladı.
İnce motor becerileri gelişti, bu da kalemi daha iyi tutabildiği ve el yazısının önemli ölçüde geliştiği anlamına geliyor. Ayrıca, daha önce hiç yapamadığı tam cümleleri yazılı olarak kopyalayabildi. Daha önce kendisine dikte edilmesi gerekiyordu.
El hareketleri gibi hareketler sırasında saldırganlıkta önemli bir azalma oldu.
İnce motor becerilerindeki gelişme nedeniyle, artık gömleğini daha hızlı ilikleyip açabiliyordu.
Konuşmasının netliği arttı.
Ailesi, Kasım 2011'de aldığı başka bir hücre tedavisi seansına gitmeye karar verdi.
Mast'ta görülen iyileştirmeler. AS sonrası ikinci hücre tedavisi
Mast'ta. AS'nin bir sonraki değerlendirmesinde aşağıdaki gelişmeler gözlemlendi.
Göz teması ve sosyalleşmede daha fazla gelişme oldu.
Müzik ve dansa ilgi göstermeye başladı.
Daha düzenli olmaya başladı ve giysiler, çarşaflar gibi şeyleri ait oldukları yerde tutmaya başladı. Battaniyesini bile katlamaya başladı.
Hiperaktivitesi %50 azaldı.
Farkındalığı ve ifade gücü arttı. Rahatlığını ve rahatsızlıklarını ifade etmeye başlayabildi.
Bilişsel olarak problem çözme becerileri gelişmişti.
Okuma becerileri gelişmiş, önceden uzun kelimeleri okumakta zorluk çekiyordu ama şimdi okuyabiliyor.
Konuşma eskisinden daha net.
Tekrarlayan el çevirmesi tamamen durdu.
Hint Otizm Değerlendirme Ölçeği 85'ten 51'e düşürüldü.
Dikkat süresi gelişmiştir.
Öğrenme kapasitesi gelişti ve İngilizce de konuşmaya başladı.
İnce motor aktiviteleri gelişti ve düğüm atmayı, iliklemeyi ve kendi düğmelerini açmayı başardı.
Daha iyi takip edebiliyordu.
Okuma becerileri gelişti.
Farklı şekilleri (daire, üçgen, kare vb.) tanımaya başladı.
El yazısı önemli ölçüde gelişti ve satırlar arasında yazmaya başlayabildi.
Takip etme emri düzeldi.
Yemek yerken yemeğin oranını anlamaya başladı.
Geri bildirimi sorulduğunda, Mast. AS'nin annesi, “Oğlumun bu kadar iyi olduğuna inanamıyorum. Sekizinci sınıf sınavlarına girdi. Artık küçük kız kardeşiyle vakit geçiriyor ve hatta çalışmaları için ona ders vermesine yardım ediyor. Mendil katlayamayan oğlum artık battaniye katlıyor. Hatta bizim için çay ve en sevdiği 'Maggi' eriştelerini tek başına yapıyor. Otizmli çocuklar için hücre tedavisinin bulunmaz nimet olduğunu söyleyebilirim” dedi.
Oğlunun daha da gelişeceği ve hayatında harikalar yaratacağı konusunda oldukça iyimser.